Formacions

Formacions · 20. febrero 2019
Durant aquest mes de febrer hem realitzat visites formatives a les col·leccions d'Art Romànic i d’Art Modern del MNAC. Volem agrair públicament la bona rebuda per part dels conservadors i en general, de tots treballadors del museu, envers nosaltres. La Gemma Ylla ens ha endinsat en la col·lecció d'Art Romànic, una de les més importants que es pot trobar en un sol museu per la qualitat i varietat de peces exposades. Les seves sales no són les que un visitant s’espera quan entra a un...
#CampNouExperience
Formacions · 11. abril 2018
És ben sabut per tots que “El Barça és més que un club”, i la seva llarga història, juntament amb els èxits esportius aconseguits al llarg d’aquests més de cent anys de trajectòria, han fet que Barcelona vegi reflectida, directament o indirecta, la passió que desperta el Club a nivell mundial, amb una gran afluència de visitants a la ciutat. Entre els guies, alguns som més futbolers, d’altres menys, però tots ens trobem que de tant en tant ens toca anar al Camp Nou a...
Formacions · 27. marzo 2018
Una història de Barcelona a través de les seves muralles amb Enric Calpena. Aprofitant els darrers espeternecs de la temporada baixa, el mes de març arriba carregat d’activitats formatives per als membres de l’Aguicat. I no podia haver començat de millor manera! El dia 1 de març, una cinquantena de guies ens vam reunir al Centre Cívic del Pati Llimona per gaudir de la conferència a càrrec del periodista i divulgador històric Enric Calpena. L’autor de Barcelona, una biografia va...
Formacions · 06. marzo 2018
El passat mes de desembre en Marc Viñolas, guia oficial i membre de l'Aguicat, ens va fer una visita de formació a la ciutat de Tarragona. De la seva mà, vam fer un recorregut que ens va portar des de la Tàrraco Imperial fins al llegat modernista de la ciutat. Sortint de l’estació de tren, i equipats amb radioguies, vam començar l’ascensió -sort de les escales mecàniques!- cap a la part alta de la ciutat. Vam creuar la Via Augusta -ara dita Rambla Vella- i vam arribar a la plaça de...
lluis permanyer, francesca bonnemaison, guies turistics
Formacions · 22. enero 2018
Quan, en nom de l’equip de Formació de l'AGUICAT, vaig proposar al nostre estimat cronista de Barcelona, Lluís Permanyer, si ens voldria fer una petita conferència sobre algun tema dels tants que coneix i ens fa descobrir, no ho va dubtar ni un moment, em va dir de seguida que sí, que li semblava fantàstic que els guies volguéssim ampliar els nostres coneixements, i que, per tant... endavant! I així va ser com el 17 de gener passat al matí va tenir lloc aquesta conferència de dues...
Formacions · 24. mayo 2017
ITINERARI BOTÀNIC A LA MUNTANYA DE MONTJUÏC Visitem el Teatre Grec i els jardins de Laribal i Miramar Just al principi de la primavera, la Mireia Teixidó, de JardíTours, ens va acompanyar i redescobrir la muntanya de Montjuïc a través d’alguns dels seus jardins i les seves plantes. Ens vam trobar davant del Museu d’Arqueologia de Catalunya i ens vam dirigir cap als jardins de Laribal i el teatre Grec per baixar més tard pel costat de Miramar. Fins a finals del segle XIX Montjuïc era...
AGUICAT i el cava
Formacions · 17. mayo 2017
Com a guies de Catalunya tots hem hagut de fer alguna visita a un productor de cava. A cada celler veiem quins passos segueixen tant pel vi com pel cava, i moltes de les explicacions potser ja les sabem perquè són comunes als diferents cellers, però si haguéssim de fer nosaltres mateixos les explicacions potser no sabríem ben bé quin és l'ordre de cadascun dels passos que cal seguir per elaborar vi o cava. Tot i que cada celler fa la seva visita, en el viatge d'anada cap al celler ja...
Formacions · 12. mayo 2017
L'edifici HUB ens dóna la benvinguda a Barcelona quan hi arribem per la Gran Via de les Corts Catalanes. Amb més o menys afecte se l'anomena "la grapadora", i el 2014 s'hi va inaugurar el Museu del Disseny. Aquest museu encara és desconegut, i potser el fet que el seu entorn estigui en continu procés de canvi no convida massa a visitar-lo. Nosaltres vam anar-hi fa unes setmanes per tal que ens n'expliquessin els secrets. Hi tenen emmagatzemades més de 70.000 peces de totes les mides i...
Guies AGUICAT al Cercle Artístic de Sant Lluc
Formacions · 03. mayo 2017
A principis d'aquest any vam organitzar una xerrada pels nostres associats a un indret poc conegut de Barcelona però amb molta història. Una bona colla dels membres de l’AGUICAT vam visitar el Cercle Artístic de Sant Lluc que, des de la seva fundació l’any 1893 i a la manera d’altres escoles d’art del món del mateix nom (la tradició diu que Sant Lluc va pintar els retrats de Jesús i de la Mare de Déu), va seguir l’ideari cristià en l’ensenyament de la pràctica artística,...
Guies Aguicat en formació
Formacions · 27. abril 2017
La temporada baixa ha estat molt ben aprofitada. Alguns dels nostres associats van assistir a una sessió sobre com atendre millor als visitants amb necessitats especials. La Maria-José Anía ens va fer un repàs dels diferents tipus de discapacitat que existeixen i ens va donar un seguit de pautes a tenir en compte a l’hora de treballar amb persones pertanyents a aquest grup. Vam descobrir que són més de les que ens pensem i vam treure temes tan interessants com que no hem de tenir por a...